שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי

כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים שיווק דיגיטלי לעסק שלכם

מרגיש מבולבל מרוב אינספור סוגי שיווק דיגיטלי שאתה יכול להשתמש?

מחפש דרך יעילה להגביר את התנועה לאתר שלך ולמשוך קונים נוספים לעסק?

אנחנו כאן לעשות סדר ולעזור לך להפיק את המירב מהשקעתך באפיקי שיווק דיגיטלי שיעזרו לעסק שלך.

אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי כולל בהגדרתו את כלי השיווק השונים במכשיר אלקטרוני או באינטרנט. שיווק דיגיטלי לרוב יתבצע דרך ערוצים דיגיטליים כגון מנועי חיפוש, מדיה חברתית, דוא”ל ואתרי האינטרנט כדי לאפשר לעסקים להתחבר עם לקוחות ופוטנציאליים חדשים וגם להפיק יותר מהלקוחות הקיימים.

בעידן שבו רובנו מבלים את הזמן באונליין, אפיק השיווק הדיגיטלי הוא חלק אינטגרלי וחשוב מכל מערך שיווק ששואף להיות יעיל.

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי – שלב א׳ – הגדרת מטרות ויעדים

השלב הראשון בשיווק דיגיטלי הוא הגדרת מטרות ויעדים, לדעת מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות הפרסום.

האם אתה רוצה המרות, עוקבים, לייקים, תגובות להודעות דוא”ל, להיות מס׳ 1 בחיפושים של גוגל?

בשיווק דיגיטלי האפשרויות הן אינסופיות, צריך להחליט מה המטרה העיקרית שלך הולך להיות בקמפיין השיווק הדיגיטלי שלך.

חלק חשוב הוא המודעות למותג, צמיחת עוקבים ויצירת נכסים דיגיטליים. כמה פעמים אמרת למישהו לחפש משהו באינטרנט, אבל במקום לומר “לך לחפש אותו” אמרת “Google it”?

זוהי מודעות למותג ברמה הגבוהה ביותר. כאשר משתמשים מתחילים להשתמש בשם המותג שלך כדי להתייחס למונח כללי, הצלחת.

מפרסמים רבים מדלגים על שלב קריטי זה מתוך מחשבה שהחשיפה אינה ניתנת למדידה מבחינת החזר השקעה. אחת ההבנות החשובות בשיווק דיגיטלי היא גם אם יושקע כסף בהפצה שאינה מניבה רווחים באופן ישיר, עצם החשיפה מגבירה את ביצועי הקמפיינים המיועדים ל״קצירת הפירות״.

בסופו של דבר, רוב העסקים מעוניינים בהגדלת ההנכסות שלהם, אך חשוב לזכור שלשם מטרה זו ישנן מספר רב של דרכים לביצוע.

סוכנות דיגיטל אמורה לסייע בהגדרת יעד מוגדר ומדיד וביסוס אסטרטגיה לשם השגת המטרה.

שיווק בדיגיטל

שלב ב׳ – פילוח קהל היעד

באילו סוגי לקוחות תרצה להתמקד? אם כבר יש לך אתר אינטרנט ואתה משתמש בכלי ניתוח אתה יכול למשוך דוחות כדי לראות אילו סוגים של אנשים מתעניינים בשירות או המוצר שלך.

אם אתה רק מתחיל, נדרש קצת מחקר. צריך להבין שלא ניתן לכוון לכולם, תחילה עליך להחליט אם אתה ממקד לעסקים או לצרכנים אחרים. אתה יכול לבדוק את המתחרים שלך כדי לראות מה הם עושים ואל מי הם מכוונים.

השלב המתקדם היותר כולל תיאור הלקוח בפירוט – מה הם עושים למחייתם, ההכנסה השנתית שלהם, מצב משפחתי, גיל, תחביבים וכו׳.

מסע שיווק דיגיטלי מוצלח כולל קהל מוגדר היטב ומעוצב בקפידה ע״י שיתוף פעולה מניסיונך כבעל עסק יחד עם הידע והתובנות של סוכנות השיווק הדיגיטלי שלך.

שלב ג׳ – תקציב שיווק דיגיטלי

עבור כל מסע שיווק דיגיטלי תצטרך לבוא עם תקציב מוגדר. זכור כי הפרסום הדיגיטלי הוא הצורה הזולה ביותר של פרסום!

אם אתה שוכר סוכנות שיווק דיגיטלי זכור כי תצטרך תקציב הכולל תשלום עבור שירותי ניהול, כלי חשיפה והפצה, תקציב להפעלת פייסבוק או מודעות Google.

אתה יכול להתחיל לשאול את עצמך כמה הכנסות אתה רוצה לראות, זה המקום שבו אתה צריך להגדיר מטרה סבירה הניתנת להשגה.

אם אתה מפעיל מסע פרסום של מודעות ב- Facebook ואתה רוצה הכנסות של 10,000 ש״ח בחודש, ושולי המוצר שלך הם 100 ש”ח, תצטרך לייצר 100 מכירות ממסע פרסום זה. עם זאת, אתה יכול להגדיר את התקציב מבוסס על שולי הרווח שאתה רוצה ליצור. יצירת תקציב הוא חלק מהותי מתכנון הקמפיין הדיגיטלי שלך.

שיווק דיגיטלי

שלב ד׳ – בחירת אפיקי שיווק דיגיטלי

בקמפיין השיווק הדיגיטלי שלך אתה רוצה לנצל כמו ערוצים רבים ככל האפשר. חשוב לזכור כי לא כל אפיק מתאים לכל שירות או מוצר ויש לבחור בקפידה על פי אופי האפיק וקהל היעד המבקר בו.

אתה יכול לפרסם באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק, Instagram, LinkedIn ואפילו Pinterest. מודעות Google פופולריות גם כן והן יכולות לקבל במהירות את אתר החברה שלך לראש תוצאות החיפוש. אל תזניחו שיווק בדוא”ל! שליחת הודעות דוא”ל מוזנחת לעתים קרובות, אבל זו אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להרחיב את העסק שלך.

שילוב של שיווק בערוצי מדיה חברתית, שליחת הודעות דוא”ל, אופטימיזציה של האתר שלך ושימוש ב- Google לפרסום יכול לבנות אסטרטגיה חזקה אם נעשה כהלכה.

ככל שמעורבים יותר אפיקי פרסום כך רמת המורכבות עולה וכך גם ישנה יותר מקום לשגיאות. סוכנות דיגיטל מקצועית תדע לסנכרן וליצור סינרגיה בין כלל האפיקים עוזרים אחד לשני להפיק את מירב התוצאות . תוך כדי ניצול אופטימלי של התקציב.

שיווק מחדש (Remarketing)

אחד היתרונות של שילוב מספר אפיקים הוא העצמת הייעול של תהליך השיווק מחדש.

שיווק מחדש הוא כלי שכל מפרסם מוכרח(!) להשתמש בו במהלך מסע השיווק הדיגיטלי שלך. זה מאפשר לך ללכוד מכירות שאולי איבדת.

לרוב, הקמפיינים הרווחים ביותר מבחינת החזר השקעה יהיו השיווק מחדש, פרסום מסוג זה מפרסם לקהל יעד שכבר הראה עניין או התקרב לקבלת החלטה בעסק שלך ולפעמים ה״דחיפה״ הקלה של מודעה נוספת עושה את כל ההבדל.

מחקרים מראים שרק כ-10% מקבלים החלטה בחשיפה הראשונה, לקוח פוטנציאלי ממוצע נחשף 4 פעמים למוצר לפני ביצוע פעולה!

שיווק דיגיטלי – סיכום

שיווק דיגיטלי יעיל מהווה אחד הגורמים המשמעותיים ביותר עבור הצלחת עסקים, בזמן קבלת ההחלטה חשוב לעבור על כל השלבים בקפידה, דילוג על צעד יכול לעלות ביוקר.

אנו בהארווסט דיגיטל מעניקים ללקוחותינו צוות של מומחים ייעודיים העובדים יחד כדי לארגן ולנהל פרסום שיווקי מוצלח. צור קשר היום כדי לראות כיצד נוכל לעזור לעסק שלך להגיע לפוטנציאל המלא שלו.

הארווסט דיגיטל היא סוכנות פרסום דיגיטלי עם צוות מנצח ומקצועי הממוקמת בלב תל אביב, משרדנו מתמחה במתן פתרונות פרסום דיגיטליים מקיפים לארגונים ועסקים – אסטרטגיות, שיפור ביצועים וניתוח מחקרי תוך שקיפות מלאה.

אנו מזמינים אותכם לפנות אלינו בכל שאלה או ייעוץ בעולם הדיגיטל.

כתוב/כתבי תגובה

רוצים לדבר עם המומחים של הארווסט?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם