לידים

לידים

כל מה שצריך לדעת כדי לייצר לידים איכותיים לעסק שלכם

העסק שלכם לא מקבל מספיק לידים? הלידים עולים יותר מדי? איכות הלידים נמוכה וההתעניינות שלהם מוטלת בספק?

מאמר זה ייתן לכם את לכם בדיוק את הידע הדרוש כדי לייצר יותר לידים, באיכות יותר גבוהה ובעלות יותר נמוכה.

מה זה לידים?

במילים פשוטות, לידים זה אנשים או ארגונים שהביעו עניין במוצר או בשירות שאתם מספקים.

ההתעניינות של הלידים מתבטאת על ידי שיתוף מידע ליצירת קשר, כגון שם מלא, דוא”ל, מספר טלפון או כל מידע אחר שהלידים רוצים להוסיף על עצמם.

לידים

איך מייצרים לידים?

קמפיינים לייצור לידים דורשים תכנון מדויק עם אסטרגיה מותאמת לאופי קהל היעד ומטרות העסק, בין אם זה פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק.

ראשית יש לחקור מה הוא קהל היעד שלכם – גיל, מיקום, תחומי עניין ועוד מגוון פרמטרים שניתן לפלח באמצעות פלטפורמות הפרסום.

יש לדעת היכן הקהל שלכם מבלה את זמנו ומה הם הרגלי הגלישה של הלקוח הפוטנציאלי, וכן לכוון את אסטרטגיית הקמפיין בהתאם.

השלב הבא יהיה חשיפת קהל היעד בפני העסק שלך דרך ערוצי השיווק בדיגיטל (מנועי חיפוש, רשתות חברתיות, אתרי תוכן וכו׳), תוכלו להצג בפניהם את אתר החברה, הבלוג או דף המדיה החברתית. בשלב זה לא מומלץ להזרים את קהל הלקוחות אל דף הנחיתה.

לאחר שהמשתמש גילה התעניינות ,תוכלו לפלח את קהל היעד באופן מדויק יותר וכן להציג מודעות רלוונטיות לשירות או המוצר.

מטרת המודעה תהיה הפניית קהל היעד על ידי לחיצה על ״קריאה לפעולה״ (תמונה, לחצן או הודעה המעודדים את המבקרים באתר לבצע פעולה כלשהי).

״הקריאה לפעולה״ לוקח את הגולש לדף נחיתה שלכם,(דף המסביר בקצרה על השירות או המוצר שנועד ליצור קשר בין הגולש המעוניין לבית העסק), הגולש ממלא את פרטיו ושולח אותו אליכם.

פרטי הגולש לרוב יכללו שם מלא, מס׳ טלפון, אימייל וכו׳ (כל מוצר או שירות דורש פרטים שונים או נוספים).

לידים חמים

ההבדל בין לידים חמים או קרים?

מה זה לידים חמים?

ליד ״חם״ זה ליד שבעצם השאיר את פרטיו אונליין ומצפה לשמוע ממכם בהקדם.

ליד חם לרוב ייחשף להסבר קצר על השירות או המוצר, ככל שהגולש ייחשף לתכנים העונים לצרכיו כך הוא יהיה איכותי ומוכן יותר לקבלת שיחה מטעם אנשי המכירות שלכם.

בנוסף, יש לזכור שהזמן העובר בין הרגע שבו הליד נרשם עד לרגע יצירת הקשר מטעמכם הוא קריטי ויש לשאוף לקצר זמן המענה ככל הניתן.

מה זה לידים קרים?

לידים שהשאירו את הפרטיהם לפני תקופה מסויימת או שהוא לא הגיע ממקור פרסום מדויק והוא לא מצפה ליצירת קשר מטעמכם.

לידים קרים מן הסתם נחשבים לפחות איכותיים ואחוזי ההמרה שלהם נמוכים בהרבה מלידים חמים.

יש לוודא מה מקור הלידים לפני שמחליטים מאגר ״קר״, מאיפה נרשמו? מתי נרשמו? באיזו מודעה צפו לפני שנרשמו? כמה פעמים הלידים האלה כבר נמכרו?

מי מייצר לכם לידים?

אחת הטעויות הנפוצות בקרב עסקים מתחילים היא הניסיון להתמודד עם ייצור הלידים באופן עצמאי, דבר המצריך ניסיון, ידע טכני וכמובן לא מעט זמן ומחשבה.

טעות נוספת היא חוסר פרופורציה בין תקציב הפרסום לבין ההוצאות הנלוות לתהליך. לגייס עובד במשרה מלאה שמשכורתו זהה או אף עולה על תקציב הפרסום לא תצדיק את השקעתכם אל מול התועלת.

הפתרון המקובל הוא לשכור את שירותיהם של סוכנויות דיגיטל אשר עמלת דמי הניהול יהיו פרופורציונלים לתקציב המדיה שלכם.

מעבר לכדאיות הכלכלית, סוכנויות דיגיטל המתמחות בקמפיינים לייצור לידים לרוב ייתנו תוצאות טובות יותר מאשר אדם בודד בתוך הארגון.

לסיכום, עדיף לתת את המושכות לאנשי מקצוע שמתעסקים בייצור לידים, תוך התחשבות מלאה על שמירת פרופורציה בין תקציב הפרסום להוצאות הנלוות.

עלינו

הארווסט דיגיטל היא סוכנות דיגיטל עם צוות מנצח ומקצועי הממוקמת בלב תל אביב, משרדנו מתמחה במתן פתרונות פרסום דיגיטליים מקיפים לארגונים ועסקים בדגש על ייצור והזרמת לידים ע״י ניהול קמפיינים, גיבוש אסטרטגיות, שיפור ביצועים וניתוח מחקרי תוך שקיפות מלאה.

אנו מזמינים אותכם לפנות אלינו בכל שאלה או ייעוץ בעולם הדיגיטל.

כתוב/כתבי תגובה

רוצים לדבר עם המומחים של הארווסט?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם